STANDARD KANDUNGAN DAN STANDARD PEMBELAJARAN ASPEK SENI BAHASA
Standard Kandungan Aspek Seni Bahasa menentukan keupayaan murid mengungkapkan keindahan bahasa , memahami dan menghargai bahasa melalui pelbagai aktiviti pengajaran dan pembelajaran ini secara didik hibur supaya dapat menarik minat murid dan membantu murid lebih berktrampilan serta menghayati kandungan seni bahasa itu. Dalam strategi pengajaran dan pembelajaran seni bahasa, guru harus menetapkan objektif yang perlu dicapai oleh oleh murid dengan merujuk Standard Kandungan dan Standard Pembelajaran Kemahiran Seni Bahasa Yang disediakan .
STANDARD KANDUNGAN SENI BAHASA
Murid patut mengetahui dan boleh melakukan : -
4.1 Menyebut dan memahami unsur seni dalam lagu melalui nyanyian secara didik hibur
4.2 Mengujarkan bahasa yang indah dan menggunakan bahasa badan secara kreatif semasa bercerita secara didik hibur.
4.3 Mengujarkan bahasa yang indah dan menggunakan bahasa badan dengan kreatif melalui lakonan secara didik hibur
4.4 Melafaz dan memahami puisi dengan intonasi yang betul menggunakan bahasa yang indah secara didik hibur.
Untuk maklumat lebih lanjut, sila klik pautan di bawah:-
CONTOH AKTIVITI MENGIKUT KEMAHIRAN ASPEK SENI BAHASA
CONTOH PANTUN
PANTUN KENDERAAN
SALIN SEMULA
Subscribe to:
Posts (Atom)